Căutare

Tehnici de relaxare

Stresul și viața tot mai agitată își pune amprenta pe fiecare activitate și pe modul în care trăim, motiv pentru care avem nevoie de cele mai bune tehnici de relaxare, care să ne ajute să ne destindem după o zi obositoare. Suntem siguri că și tu îți dorești să ai zile relaxante și să dormi bine noaptea, așa că îți prezentăm cele mai de efect tehnici de relaxare.

Tehnici de relaxare psihică (a minții)

Liniștirea psihicului este cea mai bună alegere, chiar și atunci când oboseala își face simțită prezența fizic. Utilizând cele mai bune tehnici de relaxare psihică vei obține cele mai bune rezultate, atat în plan mental, cât și fizic.

Folosește fotoliul de masaj

Atunci când vrei să te relaxezi, cea mai bună idee este să apelezi la masaj. Poți avea propriul fotoliu de masaj acasă, dar poți merge și în centrele de masaj pentru a-l folosi. O funcție foarte importantă a unui fotoliu de masaj modern este cea pentru terapie. Cu ajutorul acestei funcții, fotoliul de masaj te ajută să lupți foarte bine contra sedentarismului și vei putea elimina toate durerile generate din cauza lipsei de mișcare. Dacă aprinzi și o lumânare parfumată, vei obține mediul perfect, în care să te relaxezi după zilele stresante.

Practică meditația

Meditația este una dintre cele mai bune metode cu ajutorul cărora te poți relaxa. Poți face meditații acasă sau într-un loc relaxant din natură. Dacă alegi să practici meditația acasă, pentru exerciții de relaxare este recomandat să ai un spațiu special dedicat în acest sens, într-una din camere. Aranjează acest spațiu pentru a putea fi utilizat nu doar pentru meditații ci și pentru alte activități care te ajută să te relaxezi. Aprinde o lumânare parfumată și meditează, aplicând tehnici de relaxare a minții specifice programelor yoga sau doar respiră adânc și deconectează-te.

Exerciții de respirație

Una dintre cele mai comune tehnici de relaxare mentală este respirația. Exercițiile de respirație nu trebuie făcute doar atunci când meditezi ci și în alte momente importante ale zilei. Respirația te ajută să te calmezi și atunci când execuți aceste exerciții trebuie să inspiri pe nas și să eliberezi aerul pe gură. Poți inspira și expira astfel de câteva ori consecutiv pentru 10-15 secunde. Ia o pauză și reia exercițiul. Vei vedea că după câteva minute ești mult mai relaxat.

Tehnica de relaxare Schultz

Tehnica de relaxare Schultz este numită și antrenament autogen  și este una din metodele de psihoterapie care are cea mai larga răspândire. Această tehnică este inspirată din autohipnoză și implică mai multe exerciții care să ajute la deconcentrare, cu ajutorul sistemului muscular și respirator.

Schultz recomandă ca relaxarea să aibă loc într-o încăpere în care nu sunt excitanși senzoriali, astfel încât să nu ai motive pentru care să te simți distras. De asemenea, este important să ai o cameră cu luminozitate slabă și cu o temperatură potrivită. Poți sta în următoarele poziții în timp ce practici exercițiile: culcat, cu capul sprijinit și membrele superioare pe brațele fotoliului, așezat pe scaun cu coloana aplecată ușor și brațele amplasate pe coapse. În momentul în care este învățată tehnica, este recomandat ca aceasta să fie practicată cu ajutorul unui medic sau psiholog. Ulterior, subiectul va practica acasă, de două ori pe zi, timp de 10 minute. După ce tehnica de relaxare a fost învățată, subiectul poate prelungi durata programului de relaxare la 15 minute. Fără un terapeut se recomandă utilizarea unor discuri audio cu textele înregistrate. 

Tehnica de relaxare Jacobson

Tehnica de relaxare Jacobson se bazează pe relaxarea musculară progresivă și este o metodă eficientă care asigură relaxare rapidă. Relaxarea musculară progresivă presupune tensionarea și relaxarea succesiva a musculaturii pe grupe musculare. Pentru fiecare grupă de mușchi, aceștia vor fi tensionați pentru 5 secunde și ulterior relaxați instantaneu. Se poate face câte o pauză de 10 secunde înainte de a trece la o altă grupă musculară, astfel încât să poată fi mai bine apreciată starea de relaxare prin contrast cu tensionarea anterioară. 

Tehnica de relaxare pentru anxietate și depresie

Există mai multe tehnici de relaxare anti-anxietate, pe care fiecare persoană le poate practica în funcție de preferințe. Starea de calm interior poate fi activată foarte ușor și natural, cu diverse tehnici de relaxare așa cum sunt respirația conștientă, yoga și meditația, relaxarea musculară progresivă și alte astfel de tehnici. Este important de ținut minte faptul că, deși aceste exerciții au efect imediat, ele trebuie să fie practicate cu regularitate, pentru a se ajunge la rezultate pe termen lung. Această regulă este valabilă și pentru toată gama de tehnici de relaxare antidepresie. Exercițiile fizice și spirituale contra depresiei și anxietății vizează respirația conștientă, yoga și antrenarea musculaturii și pot fi făcute acasă sau alături de un specialist.

Exercițiile ritmice sunt de asemenea relaxante pentru că sunt repetitive, în special atunci când se combină cu tehnica mindfulness. Alergatul pe bandă, dansul, repetarea anumitor mișcări și mersul alert sunt unele dintre cele mai comune exemple în acest sens.

Share on facebook
Facebook
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on twitter
Twitter
Share on pinterest
Pinterest

1 comentariu

  1. Hi, this is a comment.
    To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
    Commenter avatars come from Gravatar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Categorii
  • Nicio categorie
Newsletter
Te-ar putea interesa și...